Een duurzamere wereld voor ons én voor onze kinderen. Dat is waar de duurzaamheids-ambitie van de gemeente Bernheze over gaat. Om deze ambitie invulling te blijven geven is het van belang met elkaar het gesprek te blijven voeren. Graag nodigen wij u uit op woensdagavond 6 juli in het Duurzaam Inspiratie Centrum, locatie LipsGroen, voor een inspiratie-bijeenkomst. Deze bijeenkomst is de aftrap van een programma dat ontwikkeld gaat worden, om van de gemeente Bernheze een echte duurzame samenleving te maken, waarbij u en uw ideeën een belangrijke rol spelen. Deze inspiratie-bijeenkomst wordt door de gemeente Bernheze georganiseerd, in samenwerking met BECO (Bernhezer Energie Coöperatie).

Samen plannen weven voor een energieneutraal Bernheze.
De overeenkomst van de klimaattop van december in Parijs geeft richting. De echte verduurzaming moet komen van u en ons, van individuele burgers, organisaties en be-drijven. Op lokaal niveau en passend bij de maat van onze gemeente en onze dorpen. Daar gaan wij in Bernheze volop aan werken en daar hebben we elkaar bij nodig!
Er is ruimte voor alle aspecten van duurzaamheid. Heeft u ideeën, wilt u meedoen, wilt u meteen aan de slag, heeft u belangstelling of wilt u gewoon komen luisteren? Kom dan naar het Duurzaam Inspiratie Centrum op 6 juli in Nistelrode.

Het programma
De EnergieWeverij begint om 17.30 uur met broodjes en soep waarna om 18.00 uur de bijeenkomst van start gaat. De avond wordt geopend door wethouder Rien Wijdeven en Peer Verkuijlen, voorzitter van BECO. Tom Vaessen, die zichzelf met recht ‘energie-leverancier’ mag noemen, zet iedereen vervolgens op een inspirerende manier aan het werk.
De deelnemers gaan uiteen om te brainstormen en ideeën uit te wisselen over de diverse domeinen van duurzaamheid: wonen, werken, vervoer en energie. In de grote groep worden de ideeën en resultaten van de brainstormsessies teruggekoppeld en worden vervolgafspraken gemaakt.
Om ongeveer 21.30 uur sluiten we de EnergieWeverij af en is er nog tijd voor een informeel samenzijn, met een drankje en een hapje.

Aanmelden dus!
Heeft u ideeën of suggesties voor een duurzamer Bernheze? Dan ontmoeten wij u graag op 6 juli a.s. vanaf 17.30 uur in het Duurzaam Inspiratie Centrum, locatie LipsGroen in Nistelrode, Weijen 77. Een mooie locatie volop in ontwikkeling voor duurzame inspiratie en duurzaam doen.
Er is op de avond slechts ruimte voor 100 deelnemers. Meldt u voor 4 juli aan via: www.energieweverij.nl. Na uw aanmelding ontvangt u een bevestiging van uw deelname.
Heeft u vragen dan kunt u voor meer informatie contact opnemen met Christianne Derikx, contactpersoon namens de gemeente en BECO, via 14 0412 of c.derikx@bernheze.nl.

Tot ziens op woensdag 6 juli bij LipsGroen!

Peer Verkuijlen       Rien Wijdeven
Voorzitter BECO     Wethouder gemeente Bernheze

Vindt u het ook onze verantwoordelijkheid om de aarde gezond door te geven aan onze kinderen en kleinkinderen? Kom dan luisteren en meepraten op 6 juli.
U bent van harte welkom.